Olărit: Daniel Leș

Olăritul este o ocupație străveche care face cinste României chiar și în ziua de azi. Vasele de Baia Mare, de Corund, de Horezu sau de Rădăuţi fac furori peste hotare cu unicitatea și frumusețea lor. Acest meșteșug se poate  învăța la ateliere de ceramică și poate să vă aducă satisfacția pe care o căutați
          Daniel Leș trăiește în Baia Sprie, Maramu’, frământă lut românesc de peste 40 de ani și seamănă la chip cu Isus Hristos ce l-am mai văzut noi prin filme. Paradoxal a și realizat un proiect aparte, Drumul crucii, în care joacă rolul Mântuitorului.  
        Este cunoscut în toată Europa cu lucrările sale și inspiră pe cei din jur cu entuziasmul pentru creație, credința în Dumnezeu, autenticitatea și dragostea față de semenii lui. M-a uimit interesul lui pentru păstrarea traiului simplu, a tradiției și spiritului Românesc în contradicție cu trendurile occidentale.
     Cei care-l cunosc, vorbesc profetic despre el ca despre un promotor al imaginii României peste hotare și îndeamnă să facem o rugăciune pentru ceea ce este.
     Dacă doriți puteți petrece câteva nopți la Casa Olarului, o locație excelentă pentru a descoperi tainele meșteșugului, frumusețea ceramicii create de Daniel și puțin din tradiția maramureșeană autentică.

Dileme cu răspuns:
De unde interesul pentru lut?
      Interesul ți-l descoperi și pe parcurs, pentru că este un chin să lucrezi cu lutul dar dacă există pasiune și ești legat de acea glie strămoșească te simți în elementul său. E o legătură interesantă, îl consider cel mai nobil  material , material din care suntem și noi făcuți.

Cum ți-ai descoperit pasiunea? 
        Am simțit această legătură din copilărie.  M-am îndrăgostit undeva pe la 6 ani, când am început să iau lut în mână, să îl modelez și să îmi dau seama că există o legătură între această țărână și personajul. Pasiunea ți-o mai insufla și maestrul.

Ce influență a avut familia în viața ta?
        Am avut norocul să mă nasc într-o familie de olari, de artiști. Tatăl meu a terminat și școala de pictură pe mareană și nu știu câți au acest noroc, să se nască într-o familie cu tradiție.

        Răspunsurile la aceste întrebări le-am extras din acest video.

      Mai multe despre Daniel Leș doamnelor, domnilor și domnișoarelor în linkurile de mai jos.
Despre Daniel Leș              Ultimul dac liber    Dan Leș și cuvintele lui     Dan Leș în acțiune
       Pentru cei care vor să încerce așa ceva,  dar nu au lut în preajma cortului, rulotei, colibei, casei, apartamentului sau vilei, vă recomand un joc pe care chiar l-am jucat anul trecut pe un telefon android:   Let's create pottery
      Tot respectul pentru Daniel Leș,  și pentru munca pe care o depune. 
       O zi bună să aveți.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Hairstyling : George Soare

Primul salt

Tenis: Simona Halep